torsdag 28 februari 2013

pigghet och avund

har äntligen blivit helt frisk och tillochmed någorlunda pigg! vilken skillnad det gör, att inte känna sig trött och värkande hela tiden. har börjat ta nya vitaminer med en gnutta ginseng, jag tänker att det kanske faktiskt har hjälpt.

igår fick jag veta att min killes lillasyster är gravid. min första reaktion var att, närapå gråtfärdig, utbrista "det är inte rättvist!" (min kille på telefon från madrid där han var under dagen: "allt kommer i sinom tid!" avundsvärd inställning, men han slipper ju känna allt i kroppen varje jävla månad). lyckligtvis var jag precis på väg in i en biosalong för att se dokumentären om marina abramovic, så lyckades hålla tillbaks de tarvligt missunnsamma (eller kanske snarare avundsjuka) tårarna, koppla bort allt totalt under filmen (fin, se den!) och svänga om hjärnan rejält, till att vara ok med det, och glad för lillasystern (som jag alltså tycker väldigt mycket om, men jag var bara så totalt oförberedd på nyheten) och för amore som ska bli morbror.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar