torsdag 7 februari 2013

man kanske bör undvika atminstone första delen av det här inlägget om man är lättäcklad

menskopp i all ära  - firar sisadär ett decennium som nöjd användare - men att tömma den pa offentliga toaletter och ofrivilligt skapa känslan av ett mindre blodbad är fan inte kul (hade mer eller mindre lyckats stänka blod omkring mig?! det brukar inte hända, lovar!). för övrigt: tur nog gäller inte min blodfobi mensblod. 

pa tal om att kanske inte vara sa fräsch: igar pa väg till jobbet (minns: mycket trött, mycket smutsigt har, noll smink) passerade jag en grupp cirka fjortonariga tjejer, precis när jag passerat säger en av dem "qué asco de tía" (ungefär: "vilken ful/äcklig tjej"). och alltsa, jag bara antar att hon pratar om mig, men hon kan ju ha menat nan annan de precis hade pratat om. men i alla fall, min första reaktion: ett sting av förödmjukelse, ett blixtsnabbt atervändande till att själv vara fjorton och inte den mest populära in the bunch. och sen, lika snabbt: full av skratt pga skönt ända om fjortonariga tjejer tycker en ser för jävlig ut (delvis eftersom de flesta av dem är sa langt ifran mina estetiska ideal det är möjligt att komma). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar