fredag 15 februari 2013

jobbangst igen

min chef lär sucka djupt över att jag fortfarande är hemma sjuk. borde dessutom ha förhandlat om min lön och mitt kontrakt igår, men får ta det på måndag istället. hoppas verkligen inte min sjukdom går ut över det hela, vilket jag inte vill tro, men min chef är inte en sån som direkt förstår sig på bräckliga människor. ska försöka jobba lite hemifrån idag dock.

just nu jobbar jag för övrigt helt utan kontrakt, det är helt galet egentligen, att jag forskar bland annat om ungdomars utsatta situation på arbetsmarknaden och själv befinner mig i en synnerligen otrygg situation med skitdålig lön.

fick i alla fall in min doktorandansökan igår och en kompis mailade mig precis om en ledig tjänst på hans jobb i sthlm som han påstår att jag lätt skulle kunna få (ett område som jag har erfarenhet av men som jag dock tyvärr inte är så intresserad av. plus att jag inte är beredd att rycka upp oss med rötter och flytta norrut riktigt än...).

alla dessa livsbeslut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar