söndag 10 februari 2013

festivalrapport

kom hem igår kväll efter en drygt 24 timmar kort festivalexkursion. kom fram vid 20-tiden, till ett hotell som var låst (!) så tvingades ringa till ägaren som skulle komma inom tio minuter. visade sig vara ett något excentriskt men mycket trevligt medelålders par. såg inte ett enda spår av nån annan gäst på hotellet vars inredning nog hade sett likadan ut sedan 70-talet.

lämnade sakerna, piffade en aning och skyndade oss iväg till festivalen. ett gammalt ex till mig visade sig stå i dörren, vilket väckte min redan något uppblossade sociala fobi ännu mer (han är en bra människa men vi hade ihop det när jag knappt kunde nån spanska för en herrans massa år sen plus att han faktiskt dumpade mig. det är nån slags gammal angst som skaver lite grann när vi ses. det irriterar mig liksom att vi inte har nåt att säga varann trots att vi egentligen har sjukt mycket gemensamt. dålig kemi på nåt sätt), så tillbringade första delen av kvällen med att vara rätt nervös och hälla i mig öl. 

fina band dock - maher shalal hash baz var så mycket mer magiska live än vad jag hade kunnat föreställa mig. sen, på grund av min ytterst sociale kille, blev vi kompis med en av bandmedlemmarna, och drog med honom för att se julie doiron på första parkett med oss. vi hade en del kommunikationsproblem eftersom han varken förstod eller pratade så mycket engelska, men jag misstänker att han inte var så imponerad av konserten. efter det hoppade min kille förstås på julie och tvingade henne att ta foton med honom. jag gömde mig och låtsades inte känna honom (hon hade dock varit extremt trevlig). obs att han nog inte gör sånt så mycket i egenskap av galet fan som i egenskap av kreativ person som bygger ut sitt nätverk genom personliga kontakter med folk vars skapande han gillar.

efter det fanns det inte något kvar vi ville se, så vi minglade lite tills vi blev trötta och hungriga och begav oss ut på uppdraget att hitta mat klockan två på natten. det visade sig vara helt omöjligt så vi fick gå och lägga oss hungriga men ölstinna.

igår drog vi omkring i småstaden med bakfylla i kroppen. det fanns inte så mycket att se, så till slut tog vi en buss ut till kusten och åt lunch med vin utomhus i hamnen i strålande sol. fick fräknar tillochmed. sen tog vi tåget hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar