lördag 2 februari 2013

långhelgsvila

hade en välbehövligt ledig gårdag pga komp för långa dagar och helgjobb på jobbresan. gjorde inget av det jag hade tänkt göra men hade en fin slapp dag (med fantastiskt vårväder!). promenerade bland annat, snabbt men rätt planlöst, genom hela stan och hem igen. i drygt två timmar, tills mina ben värkte och jag fick skavsår. ringde min syster och grattade på födelsedagen. lyxbeställde hem indisk mat på kvällen och kollade trash-tv i sängen. sov till halv tolv idag och kände mig äntligen utvilad för första gången på länge. idag har vi varit på encantsmarknaden (skörd: tre tavlor för sammanlagt 12 euro) i närmast orkanblåst, lagat gryta till lunch och sen sovit siesta båda två, med två katter i fotändan. kvällen är ett tomt blad, kanske ska kamma mig en aning och höra av mig till nån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar