måndag 4 februari 2013

jobb i kristider

sitter pa jobbet och ingen annan är här. undrar lite lätt om jag har missat nat. studenterna är dessutom lediga efter höstterminens sista tentor, i väntan pa att varterminen ska börja. det är nästan läskigt tomt i korridorerna. 

försöker använda tiden till planering, organisera mig en aning, skriva ut en fin liten kalender med de kommande manadernas planerade arbete. saklart fungerar inte skrivaren. det är alltid nagot som är trasigt pa det här stället, som en evig balans: blir en grej fixad gar nästa garanterat sönder dagen därpa. och allt ska skäras ner. jag smyger varje gang jag gar och fyller pa vatten fran finvattenbehallarna i seminarierummet, eftersom vi möjligtvis inte far ta vatten där längre, det maste räcka länge, kanske far vi ingen mer pafyllning nagonsin? allt som kan maste skäras ner, effektiviseras. som tur är lever min lilla enhet nästan helt pa eu-pengar, annars hade vi blivit bortskurna för länge sedan. nu är vi istället viktigare än nagonsin eftersom vi faktiskt drar in pengar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar