måndag 9 mars 2015

Rätt meningslös redogörelse för en halv dag

Vad jag gör?

Just nu: ligger bredvid min sovande son som precis vaknade i sin spjälsäng och som jag därför lyfte över till vår säng och passade på att lägga mig. Måste dock stiga upp igen och ta ut libser etcetera. Testar blogga från mobilen.

För 10 minuter sen: whatsappade med min syster som typ sa "ajdå" och inget mer när jag berättade att jag inte helt är på topp just nu. Känner att jag än en gång ger upp på nåt slags djupare relation med henne.

För 1 timme sen: åt middag som jag hade lagat medan I lade R. Tror han har insett att han måste lära sig att lägga honom trots att det innebär gråt och tar lite tid.

För 3 timmar sen: traskade ner på stan alla tre, en av oss rödgråten, för att panikköpa ett par gympaskor till R eftersom han har fått skavsår av de jag köpte häromdan. R gick absolutely bananas i sportaffären. Så himla kul med alla färgglada kläder och skor! Vägrade låta sig fångas in eller stoppas! Skrek av glädje osv osv. Fick stoppa in honom i selen för att överhuvudtaget ta oss hem.

För 3.5 timmar sen: hade psykbryt i soffan pga plötslig känsla av att fan jag kanske inte vill bo i det här landet pga plötslig total trötthet på att aldrig få känna mig helt hemma, alltid bli sedd som utlänning, alltid stå ut på nåt sätt, i kombination med förkylning, trötthet, stress. I satt hemma och jobbade och lyckades tackochlov dra upp mig ur det hela.

För 5 timmar sen: fick svar på mailet jag hade skrivit på perfekt välformulerad katalanska till en möjlig förskola för R. Det stod ungefär "du kan ringa för att få den här informationen". Hur tänker de där? Mailet innehöll tvp enkla frågor som de rimligtvis borde ha ett standardsvar på men istället för att helt kort ge den infon per mail förlorar de tid på att svara med ett helt meningslöst mail och sen sitta och förklara allt per telefon. Jag ringde såklart inte pga skyhöga nivåer av telefonskräck på katalanska just idag. Vilket till viss del senare utlöste psykbryt.

För 8 timmar sen: satt i telefon med min chef på jobbet och lovade att jag ska ägna hela morgondagen åt att göra en grej som egentligen inte alls ingår i mina arbetsuppgifter och som jag inte alls har tid för. Precis den typ av grej som hon har sagt att jag inte ska behöva göra just nu eftersom vi alla är överens om att jag har nog med jobb. Lovely. Plus att jag har en intervju som jag helt har glömt boka ett rum för.

Aj, får väldigt ont i handen av mobilbloggande plus att jag verkligen borde sova så nu struntar jag i att wrappa upp det här på nåt sätt och går och tar ut linserna istället och går och lägger mig med min onda hals och kanske nån podcast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar