onsdag 25 mars 2015

Jätteointressant rant för alla utomstående

Hej, totalt ointressant rant, men är ensam på kontoret (skulle normalt ranta om det här med min kollega) och är så sjukt frustrerad så jag måste skriva av mig: Min chef alltså, finns hon ens? Hon har precis i stort sett beskyllt mig för att ha slarvat bort ett kapitel i en bok som vi håller på att producera. Och saken är den att:

a. Det är första gången nånsin jag hör talas om det här mystiska kapitlet, eftersom det inte figurerar i nåt av dokumenten jag har för den här boken.
b. Hon är en av redaktörerna för boken, dvs har själv tagit beslutet om vilka kapitel som ska vara med och borde rimligtvis veta vilka kapitel som har producerats och skickats in och om nåt fattas borde hon i så fall kanske ha reagerat innan sista rundan av kontroll. Bara det att hon ju inte har lyft ett finger och således har noll koll. Men jag litar på att min kollega som hade hand om boken (och som inte jobbar här längre - dock mailade jag just honom för att dubbelkolla att jag har rätt) hade koll och fick med alla kapitel. 
c. Jag har egentligen inte varit inblandat i den här bokprocessen eftersom den startade medan jag var föräldraledig. Jag var definitivt inte med i diskussionerna kring vilka kapitel som skulle vara med och vet därmed inte om det här kapitlets existens nånsin diskuterades. Det enda jag gjorde var att på slutet korrläsa och ladda upp de två kapitel som folk från mitt jobb var inblandade i, varav hon var inblandad i båda men nu i sin vanliga förvirring tror att hon även hade ett kapitel som ensam författare. Och när hon har fått en idé i sitt huvud är den idén the truth. Observera att hon i stort sett inte producerat en rad för de andra två kapitlen. Och nu lyckas hon alltså tro att hon har skrivit ett kapitel helt själv? Jag blir galen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar