onsdag 4 mars 2015

Mer om det där att hålla käften (eller inte)

Hej jag ägnar en del av min egentligen alldeles överfulla jobbdag åt att diskutera på facebook med en gammal brittisk kompis som tänker rösta på UKIP. Och det lär ju vara helt totalt in vain, men jag kunde faktiskt inte hålla käften. Nej i såna situationer är jag tackochlov riktigt dålig på att hålla käften. Och alltså ingen annan sa nåt. Blir helt galen. Hade väntat mig dels en shitstorm av en del av hennes brittiska vänner, dels nån liten klapp på ryggen av våra gemensamma vänner som jag vet snarare delar mina värderingar?! (Det är alltså en tjej jag lärde känna här i Spanien för länge sen, som flyttade hem för säkert 6-7 år sen och vi har inte setts sen dess).

Ja ja, nu ska jag tokjobba de kvarvarande två timmarna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar