tisdag 7 juli 2015

Tillbaks i vardagens värmebölja

Det gick bra, såklart, att vara borta från varandra en natt. R sov när jag gick hemifrån klockan 5 på torsdag morgon, och sov när jag kom hem klockan 1 i fredags kväll. Däremellan hade han frågat efter mig, men blivit lugn när I förklarade att mamma var i Italien och jobbade och åt pizza. Han verkade även förstå när jag förklarade innan jag åkte, att jag skulle vara borta när han vaknade och längre än jag brukar, för han upprepade "borta, noo!", men verkade även förstå att jag skulle komma tillbaka. I Florens var det varmt, 38 grader, och intensivt, men allt gick bra. Själv sov jag rätt oroligt under min ensamma hotellnatt, vaknade många gånger under morgonkvisten - men kanske hade det snarare med antal glas vitt vin uner kvällens middag att göra, än med R-saknad. När väckarklockan ringde hade mina stackars bröst blivit sprängfyllda. Men det gick bra det med, en snabb tömning i duschen bara. 

Det är så skönt att resan är över. Jag älskar att vara hemma. Fast nu sitter jag på jobbet, såklart. Det är bastuvarmt i Barcelona. 30 grader klockan 8 imorse och nu säkert runt 38. På jobbet har vi AC men inte hemma. Jag höll på att bli helt galen igår, hade tagit ledigt och var hemma med R. Vi var till en park på förmiddagen tills det blev outhärdligt. Gick hem och badade kallt badkar. Somnade båda två en stund på dagen. På eftermiddagen kom jag på den geniala idén biblioteket, men när vi kom fram visade sig precis en organiserad väldigt lugn sagostund för barn börja (det vill säga definitivt inte en R-anpassad aktivitet) och efter att ha gått/sprungit ett varv runt resten av biblioteket och insett att vi troligtvis ansågs som ett rätt störande element tvingades vi ut i värmen igen. Så vi gick hem och satte oss med en ipad framför fläkten. Det var liksom det enda sättet att stå ut, men jag fick aningen dåligt samvete över hur många ipad/dvdtimmar det blev igår... Alltså vad gör man i värmebölja med intensiva småbarn?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar