onsdag 8 juli 2015

Semesterlängt

Jag är så himla glad för häromkvällen lyckades vi ÄNTLIGEN boka semesterhemresa i augusti och vi ska för en gångs skull vara en hel vecka i Stockholm eftersom vi får låna en kompis lägenhet, och sen en hel vecka på landet hos mina föräldrar. Vill åka nu nu nu. 

Dock, igår skrev jag jättepeppade mail till mina cirka nio kvarvarande kompisar i Stockholm med omnejd och bara fyra har svarat varav två inte är i stan precis då (eller ja, en visste jag ju om eftersom vi ska bo i hans lägenhet och den andra kommer att vara här i Katalonien just då eftersom hennes barn är halvkatalaner). Det blev lite antiklimax, men jag antar att icke-svar av de andra beror på semestertider där borta just nu.

I alla fall, så skönt att ha det planerat och att se fram emot. De här sista jobbveckorna i värmeböljans Barcelona är aningen sega. Igår sov R fortfarande siesta när jag kom hem från jobbet vid 18, vilket ledde till att han somnade för natten först vid 23-tiden, och sov sen väldigt oroligt med en del långa uppvak pga värmen, men vaknade som vanlig vid 7-tiden. Han måste vara så himla trött idag stackarn... Men tackochlov är det lite svalare nu. Igår var tydligen den varmaste julidagen på många år. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar