måndag 13 juli 2015

Guldfiskminne och sena siestor

Jag frågar mig varför jag hela tiden tänker att det här är den sista jobbveckan innan semestern när det i själva verket är tre hela jobbveckor kvar? Det är i och för sig en ganska bra strategi eftersom jag går omkring med en rätt skön pre-semesterkänsla i kroppen. Ett stort minus dock för min ständiga huvudvärk just nu. Misstänker lite lätt uttorkning samt järnbrist. Måste komma ihåg att köpa blutsaft. Samt kopiera en nyckel till porten till I eftersom han har tappat bort sin. Om jag skriver det här kanske jag kommer ihåg det. Hej guldfiskminne.

Nu ska jag väcka R som sover en alltför sen siesta, men jag kunde välja mellan att stå ut under en svettig eftermiddag med en övertrött helt hysterisk unge (alltså hysterisk på ett glatt sätt, men helt överdrivet uppvarvad sådär så det övergår i gråt vid varje liten motgång) som inte hade sovit sin vanliga siesta mellan 13 och 15, eller lägga honom klockan 16 när vi hade ätit lunch och få en stund för mig själv. Men alltså nu måste jag verkligen väcka honom, annars blir det en extremt sent kväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar