onsdag 8 juni 2016

Hypokondriker

Min svägerska skickade precis ett meddelande och berättade att R har lite feber, och 'klick' så aktiverades föräldraångesten och hypokondrikern i mig. Tack och lov har oron från den tidiga spädbarnstidetn lugnat ner sig i samma takt som R har vuxit och kunnat kommunicera mer. Men kommer jag har samma galna ångest över varje litet sjukdomssymtom igen med den nya bebisen? Eller kommer jag vara en kolugn andragångsmamma? Only time will tell, antar jag, men jag kommer i alla fall att ha säkerheten av att redan ha gått igenom vissa saker med R, och vetskapen om ungefär när det är dags att söka sjukvård. Obs att vi - peppar peppar - har varit förskonade från allvarligare åkommor. Men just nu går det nåt slags hemskt så kallat enterovirus här i Katalonien, som tydligen sätter sig på nervsystemet och som har lett till att rätt många små barn har hamnat på sjukhus och några enstaka (tror jag) har även dött. Så just nu sitter jag och angstar lite grann över det, såklart. Kanske dags att gå i terapi för det här?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar