tisdag 7 juni 2016

Hetsblogg

Nämen skrivlusten verkar i alla fall ha väckts igen, alltid nåt. I kombination med seghet på jobbet. Jag har en massa småsaker att ta tag i men inget stort som jag sitter och jobbar på just nu. Och varmt är det också. Går klädd i onödigt stora skjortor för att dölja min mage. Jag är pepp på sommar, bara jag blir lite piggare. Om en vecka ska jag till London på möte, det håller liksom inte att gå och lägga sig klockan 20 då (eller? vara asocial och skippa middagen med alla människor kanske?). Det hade onekligen varit trevligt att ha gjort ett ultraljud innan dess och kunna outa att jag kommer att vara tillfälligt borta från projektet från cirka december, men nu vet jag inte om jag vågar. Har kub-ultraljudet först veckan efter (alla gör det här - ingen frågar ens om du vill eller inte... Själv är jag rätt ointresserad av resultaten men vill åt ultraljudet). 

Måste för övrigt kolla upp hur det går med planerna på förlängd föräldraledighet här i landet. Antar att det beror helt på vem som vinner nyvalet om några veckor. Lite mer än sexton veckor vore trevligt (har i och för sig redan flaggat för ett halvårs ledighet med två obetalda månader på slutet - vägrar lämna bort en fyramånaders bebis). 

Vad roligt att jag alltid ("alltid") börjar hetsblogga när jag är gravid. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar