onsdag 17 september 2014

Jobb

Nämen alltså nu blev jag lite trött här, och inte trött som i sömnbrist utan på mina arbetsvillkor: Kollade reglerna för arbetsuppgiften jag ska göra för min chef och såg att betalningen är 450 EUR för varje arbetad dag. Då förstår jag varför hon åtar sig det trots busy busy schema. Själv tjänar jag 875 i månaden före skatt. I och för sig för 70%, men med en massa ansvar, och ett jobb som kräver minst en master. Jag orkar inte med det här landet.

Jag är i alla fall ensam på kontoret idag vilket är skönt. De andra har åkt till Polen av alla ställen för ett möte, men när vi skulle bestämma vem som skulle åka sa jag rent ärligt att jag inte har nån som helst aning om hur jag skulle kunna vara borta från min unge i 2-3 nätter med tanke på nattamningen, och att jag helst avstår från att åka. Och min chef må vara något världsfrånvänd men hon är även mamma till två så hon förstår. Misstänker dock att jag kommer behöva åka nästa gång, men förhoppningsvis blir det först efter årsskiftet nån gång. (OBS! Bara R lyckas sova utan mig låter ju två nätter ensam i en hotellsäng som cirka världens bästa idé, men än är det för tidigt)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar