torsdag 26 februari 2015

Strejk

Idag är det universitetsstrejk här. Jag lämnade R med sin farmor som vanligt, men passade på att ställa mig och diska innan jag gick hemifrån. Traskade sen ner till skatteverket och lämnade äntligen in blanketten om förskottsavdrag på skatten som arbetande småbarnsmor (100 euro/månad tills barnet fyller 3 år. Hittills har jag dragit av det på deklarationen men behöver pengar NU tack. Fast det lär dröja några månader innan de har behandlat ärendet). Där träffade jag på en kollega, en annan hårt arbetande småbarnsmor som också passade på att utnyttja lite huxfluxledig tid till annat än enbart strejkstödjande. Nu sitter jag på ett kafé och svarar på lite mail och sånt, men tänker inte lyfta ett jobbfinger trots att jag precis fick ett mail från min chef som bad mig göra en grej. Hon kan helt klart göra det själv eftersom det dessutom gäller en sak som hon själv har klantat till och som hon vill att jag ska ställa till rätta, som alltid. Eller så gör jag det imorgon, mer troligt. Hej vad bitter jag låter. Men imorgon är det fredag OCH jag borde rimligtvis få lön!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar