måndag 28 juli 2014

värme, blyghet, etc

ensam på kontoret, fyra dagar till semestern, snart stänger spanien i en månad. trodde min chef skulle vara här i alla fall, men hon dyker väl upp, så småningom. 

så varmt ute, och så fuktig luft, men det är ju så i den här stan i juli och augusti. det är bara att stå ut, men jag blir sämre och sämre på att hantera värmen för varje år. i lördags gjorde vi misstaget att befinna oss ute på gatorna mellan 12 och 16. ja, de värsta timmarna, vet inte riktigt hur vi tänkte där. vi gick dessutom omkring med ett mycket svettigt barn alternerande mellan våra famnar den största delen av tiden. mina ben kändes som post-maraton väl hemma. och stackars R var helt slut. igår släpade vi inte ens ut honom, utan skapade ett svalt microclima med luftkonditionering i vardagsrummet. på kvällen hade vi besök av hans kusin med föräldrar. det var dock inte superuppskattat av R först eftersom han sov en siesta när de kom och därmed förvirrat vaknade till en massa folk och liv och stök i lägenheten och blev helt blyg och tillknäppt. åh gulle, hoppas han inte blir lika blyg som jag när jag var liten. känner att vi kanske borde överösa honom med socialt liv för att förebygga blygheten, men jag vet inte, det kanske är mer av ett karaktärsdrag som bara finns där och som man kan hantera bättre eller sämre. samtidigt är han oftast väldigt nyfiken på folk och social bara man låter honom observera situationen i lugn och ro först. och ofta tar han själv kontakt med folk ute på stan. det är mer de där påträngande situationerna när nån vill hälsa på honom och det går för snabbt och kommer för oväntat som han inte verkar känna sig helt bekväm i. åh jag vet inte, jag vet bara hur mycket blygheten hindrade mig och önskar honom verkligen inte detsamma. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar