måndag 7 juli 2014

vardag

mindre tur med sömnen inatt. trött, grå, regnig dag. jag är allmänt uttråkad och omotiverad på jobbet. har inget akut att göra, borde vara proaktiv (existerar det ordet ens på svenska?) med några saker, men mina ögon håller på att falla ihop. 

om en halvtimme får jag gå hem och hänga med R. har det så lyxigt ställt att svärmor, förutom att ta hand om R, även fixar lunch till oss (I kommer nästan alltid hem och äter). helt ok spansk husmanskost i vegetariananpassning. tror aldrig jag har ätit så mycket bönor och linser som de senaste månaderna, men är så himla tacksam för att hon lagar mat. jag springer ju hem så fort jag kan, sätter mig direkt och ammar och håller alltsomoftast på att svimma av hunger, så att ställa mig och laga mat vore rätt jobbigt i det läget. och I kom hem och lagade lunch åt oss i stort sett varje dag medan jag var mammaledig så det är skönt för honom också att slippa det. dock kommer han oftast hem tidigare än jag så han brukar ta hand om R medan farmor fixar klart lunchen. 

längtar till semestern. 3.5 jobbveckor kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar