tisdag 15 juli 2014

alltså den här dagen

- vaknar helt oöverstigligt trött. fast ingen trötthet tillåts ju vara oöverstiglig med barn, så up we get. I går ut och handlar frukost med R så jag får i alla fall duscha ifred (mycket uppskattat).

- har störtmycket mens och min nya menskopp är helt kass. den läcker. har över 10 års menskoppserfarenhet så det har rimligtvis inte med dålig insättningsteknik att göra, utan antar att den helt enkelt inte passar min kropp. ja ja, den var i alla fall (misstänkt) billig. 

-igår kollade vi på en lägenhet som vi verkligen gillade båda två. var superpeppade hela kvällen. efter en natts sömn har vi båda insett att det dels inte funkar rent ekonomiskt att flytta nu i augusti, dels har lägenheten några nackdelar som vi i gårdagens iver gärna ville bortse från men som är alltför lika nackdelarna med vår nuvarande lägenhet för att det egentligen ska vara värt det. och så bråttom har vi faktiskt inte att flytta (planerar snarare september/oktober än augusti)

- min chef ringer och ger mig uppgifter som tar henne längre tid att förklara för mig än det skulle ta för henne att göra dem själv. har noll tålamod med denna människa för tillfället. knyter näven i fickan. och dunkar faktiskt rent fysiskt huvudet i bordet medan jag pratar med min jobbarkompis. tror man når nåt slags nytt tillstånd av galenskap som nybliven förälder. gränser för normalt beteende suddas ut en aning av en kombination av sömnbrist och vanan att göra lite vadsomhelst för att roa en bebis. men tror det får bli ett eget inlägg om det nån gång snart.

- behöver köpa ett kort till min andra jobbarkompis som ska avtackas på lunchen imorgon, så jag bestämmer mig för att göra det på arbetstid och lugna ner mig lite på kuppen. vandrar runt ett tag tills jag kommer på att jag ju bara kan gå över gatan till en museishop. på väg dit ser jag plötsligt min killes systers ex (som familjen efter ett dramatiskt uppbrott har nån slags hatisk icke-relation till) komma gående från andra hållet, halvt le och nicka till hälsning och sen gå in i just den affären. jag nickar till hälsning och låtsas vara på väg nån helt annanstans. går tillbaks till jobbet igen utan kort och glömmer i förvirringen att köpa kaffe på vägen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar