torsdag 7 maj 2015

Språk, pottor och föräldraskryt

Nu går det undan med språket - jag tycker det dyker upp nya ord nästan varje dag, och fler och fler på svenska. Faktum är att hans mest frekvent använda ord just nu är på svenska: bil och boll. De senaste dagarna har han även börjat säga "blöja" på svenska. Och, relaterat, har börjat kissa på en potta jag köpte häromdan (bara på skoj för att ha hemma ifall han skulle visa intresse, men jag hade inte alls förväntat mig att han skulle fatta direkt eller ens vara intresserad av att använda den). Inte varje gång såklart, men han verkar medveten om hur det funkar. Igår pekade han på den och sa "pipí" (kiss på spanska), varpå jag satte honom på den och han kissade. Förlåt mig, men jag är så grymt äckligt föräldraimponerad av mitt genibarn just nu. Har åtminstone lyckats att inte skryta om honom på facebook på senare tid, även om det kliar i fingrarna emellanåt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar