måndag 7 april 2014

tid ochsåvidare

herregud, måndag igen och bara 3.5 veckor kvar av min ledighet. gah. vill inte jobba. eller jobbet i sig är ok, jag vet att jag är bra på det och mycket efterlängtad och ser fram emot stunder av skrivflow och att få sitta stilla på en stol och pyssla ett antal timmar om dagen, men att vänja mig och R vid att vara borta från varann. usch. alltså det där att han är för liten för att förstå att jag kommer tillbaks. det känns dessutom som om han håller på att bli rätt mammig. inte så konstig i och för sig eftersom I har varit borta mycket mer igen. ja, precis när jag skrev att vi hade det så harmoniskt var han tvungen att börja befinna sig mer på plats på jobbet och filmmanuset han skriver på vid sidan om det vanliga jobbet har en deadline om några veckor så inte mcket tid över där. och jag vet att han gör det för allas vårt bästa och att han helst skulle tillbringa mycket mer tid med oss så försöker att inte bli helt "tyck synd om mig för jag tar hand om den här lilla lilla människan tusen timmar om dagen medan du förverkligar dig själv"-ig. försöker vara förstående, men i en trött bebisbubbla är det ibland lättare sagt än gjort - kan t ex i vissa stunder känna att TID vore mer värdefullt just nu än de pengar han kommer få för manuset (även om det ju ärligt talat är mycket välkomna pengar pga kommande utgifter för barnskötsel etc etc). fast var faktiskt ensam hemma en stund igår! dvs utan bebis! passade på att rensa ur min garderob. så rolig är jag just nu. nämen jag lyssnade faktiskt på ett avsnitt av p3 dokumentär under tiden. sämre kunde jag ha haft det.

on another note är det vår och stekande sol och säkert över 20 grader ute. sjukt svårt att klä barnet och skydda från sol. men nu dör just min ipad så mer om det delikata problemet nån annan gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar