måndag 29 april 2013

twölf


fick mitt lystmäte av socialt liv igar, med födelsedagslunch för I's bästis M, där vi befann oss 6 vuxna och en bebis mellan klockan 14 och 20. det blev rätt mycket gravidsnack. känner mig inte helt tillfreds med att sta i centrum och känner dessutom att jag later helt oinspirerad när jag pratar om graviditeten, men det beror nog mest pa att jag inte vill ta ut nat i förskott. om allt ser bra ut pa ultraljudet pa torsdag ska jag försöka ändra attityd och tro pa att det här faktiskt kommer att hända. sen känns själva graviditeten sa tradig ocksa, vill ju bara att tiden ska hoppa fram sa att jag far träffa vem det än är som gömmer sig därinne. kanske känns mindre segt sen under nagra manader med en tydlig magkula (men som inte har vuxit sig för stor och jobbig än), när en slipper ga omkring och bara känna sig trött, kymig och svullen utan att det egentligen syns nat pa utsidan. 

tolv veckor idag alltsa (yay!), men som sagt, haller andan tills pa torsdag, sen far det bli officiellt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar