fredag 12 april 2013

mer spyor, trötthet och jobb. livet för närvarande alltsa.

var hemma fran jobbet igar, pga förkyld samt hade sovit sjukt daligt, vaknade som i en dimma och pa riktigt pissigt humör. gick fran att skrika pa katterna till att störtgrata över jobbstress pa tva sekunder. I mer eller mindre ordinerade mig att stanna hemma efter att jag hade snyftat med huvudet i hans famn en bra stund (efter att ha varit sur pa honom eftersom han hade väckt mig när han kom hem sent). sedan grät jag till det mesta under hela dagen. samt sov ett tre-timmarspass, totalt utslagen pa eftermiddagen, efter att ha jobbat en del fran sängen under förmiddagen. det var faktiskt första dagen av sana extrema humörsvängningar. trodde jag skulle vara mycket mer humörpaverkad av hormonerna, men oftast märker jag av det bara i form av lite sämre talamod (muttrar rätt ofta saker pa svenska till folk som till exempel röker cigarr pa gatan eller som bara gar langsamt eller pa fel ställe, dvs där jag ska fram. inte tecken pa sympatisk människa, nej. men cigarrök borde fanimig förbjudas. haller pa att spy i närmsta papperskorg varje gang jag känner lukten). 

idag är jag ensam pa jobbet och gör inte manga knop. önskar jag hade nat mekaniskt att pyssla med, men det jag verkligen behöver göra är att leta statistik till en väldigt intressant men extremt omfattande rapport. men, har redan letat upp allt lättfunnet, och min hjärna pallar inte riktigt med sant den maste räkna ut pa egen hand. inte idag i alla fall. försöker salunda bygga resonemang kring det jag har hittat, men inte heller det gar sadär vansinnigt smidigt. är inte alls förtjust i att skriva med utgangspunkt i kvantitativa data. 

borde ga ut och shoppa lite frukt att äta. spydde upp frukosten imorse cirka tva minuter efter att jag hade ätit den. oh yeah.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar