onsdag 6 juli 2016

Mer om barnmorskor samt spyor i natten

Jag blir så ARG varje gång jag tänker på min barnmorska. Inte så konstigt att mitt blodtryck rusar i höjden varje gång jag är där. Om hon han mage att säga nåt om vikten nästa gång tänker jag inte vara så snäll och diplomatisk utan säga vad jag tycker om hennes jävla viktobsession. Har dock frågat runt lite och det verkar vara standard att barnmorskor här är fixerade vid vikten, samt inte alltför trevliga. Antar att barnmorskan på min gamla vårdcentral var ett sympatiskt undantag (även om hon aldrig nånsin mindes mig från gång till gång). 

För övrigt har jag tillbringat den senare delen av natten mestadels vaken och vakande över ett spyende barn. Ljudet av spya mitt i natten, precis bredvid ens huvudkudde, hör definitivt inte till mina favoritljud. Jag började såklart direkt oroa mig för uttorkning (pga tokvärme här idag), men imorse var han helt ok, och enligt rapport hemifrån är han nu hur pigg som helst och har ätit med god aptit. Jag misstänker att han kanske fick i sig en del såpvatten på en aktivitet han var på i en park igår kväll, där barnen fick göra stora såpbubblor. Jag kom dit efter jobbet för att hämta upp honom och möttes av ett komplett mayhem av barn, såpa och bubblor. Dvs han kan lätt ha slurpat i sig en del vatten, eftersom han var täckt av såpvatten från topp till tå, och glatt kom och torkade sig på min klänning. Mardrömsaktivitet för mor, drömaktivitet för barnet... Hursom, tror snarare på det än på virus pga så snabb tillpiggning. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar