tisdag 2 juli 2013

om nom nom & viktfascister

en grej till (jävla gravidblogg det har blivit av det här): hungerperioden har verkligen börjat. har plötsligt bättre aptit än någonsin. skulle kunna äta vadsomhelst (förutom kött/fisk då) närsomhelst. just nu dreglar jag till exempel efter att ha sett lunchmenyn för en av mötesdagarna nästa vecka. dock: hatar att de är så himla pedantiska med att man inte får gå upp för mycket i vikt som gravid i det här landet. vill verkligen inte få en ätstörning på kuppen, men kan inte låta bli att tänka på nästa invägning varje gång jag mular i mig nåt mindre nyttigt. fast ok, var underviktig från början och har sammanlagt gått upp 2 kilo (senast jag blev vägd, säkert mer nu. förresten, gah, förnedrande att BLI VÄGD, utan val liksom. jag som aldrig väger mig), så förhoppningsvis tar de det i beaktande, de spanska viktfascisterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar