måndag 28 januari 2013

wienerschnitzel

hepp! är på jobbresa i wien. senast jag var här var som au-pair för sisådär fjorton år sedan (i två månader innan jag fick, eh, sparken pga kass på hushållsarbete, främst skjortstrykning - lät bli att stryka ett enda plagg i kanske 12 år efter det i ren protest). mindes inte mycket mer än imponerande gamla byggnader vart en än vänder blicken, och precis så är det. vi kom igår men jag lyckades såklart vakna upp tokförkyld dagen innan så efter en iskall (-12°? sjukt kallt i alla fall, fy fan) promenad på stan och en sen lunch kände jag mig såpass risig att jag återvände till hotellet och stannade där hela kvällen. och idag har vi haft möte från 9-18 (har överlevt att hålla i en presentation som tydligen tillochmed var bra enligt min chef och jag väljer att tro på henne). nu vilar jag en stund på hotellet igen och kan konstatera att det verkligen är det jag njuter av på de här resorna - att ha ett eget rum på ett fyrstjärnigt hotell för mig själv, ta ett bad, breda ut mig, och veta att ingen kommer att störa mig. hej asociala läggning (och förkylning, men mår någorlunda ok nu, så skyllde mest på den för att kunna dra mig undan och vila en stund före middagen som jag tänkte tvinga mig att delta i).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar