måndag 17 juni 2013

hej hormoner & snart halvtid

19 veckor idag och hormoner all over the place. kombinerat med plötsligt ökad jobbmängd och noll luft på kontoret gör det mig inte speciellt glad och trevlig. har gått framochtillbaks från gråtfärdig till irriterad till arg ett antal gånger redan under dagen. sex och en halv jävla vecka kvar till semestern dessutom. borde tillfälligt rensa bort alla svenskar från min facebook under de veckorna så jag slipper se folks myspysiga semesterstatusuppdateringar. 

men ja ja, apart from that: snart halvvägs tills el bichito befinner sig på utsidan i alla fall. hen gör sig påmind med sprattel varje dag nu och i fredags fick hen en skiva dedikerad till sig efter en konsert (med namn och allt, dvs våra tänkta namn är tydligen skrivna, om inte i sten, så i papp nu). var för första gången på månader ute till klockan två på natten. dock med synnerligen uppblåst och ond mage som gjorde det hela något obekvämt (adderat till obekvämheten i ett ex som ordnade konserten och som jag aldrig såg till att prata med - hej, han lär ju ha sett att jag hävde alkoholfri öl och inte direkt såg smärt ut). men slapp i alla fall baksmällan dagen efter. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar