fredag 9 januari 2015

Hej ytlighet

Idag har jag nått nåt slags nytt lågvattenmärke i mitt utseende. Jättesmutsigt hår (uppsatt med ett litet spänne som jag desperat grävde fram ur väskan imorse efter att ha sett mig i spegeln på jobbtoan - men den hemska stripluggen hänger ju liksom där den hänger ändå och avslöjar fuskbygget), finnar och röda skrapmärken i ansiktet (små bebisfingrar som älskar att grabba mig i ansiktet vid ett visst sorts galet humör, t ex igår på stan), rynkor och påsar under ögonen (fler för var månad som går). Kläderna ska vi inte gå in på, ni kan gissa er till hur det blir med ett barn som hänger kring benen och en stressad mor som envisas med att inte köra på ett säkert kort utan testa en ny kombination som hon sen inte har tid att byta från. 

Mens fick jag också imorse, wooh (alltså bättre att den kommer än alternativet, men den behövde väl inte komma precis idag). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar