söndag 26 oktober 2014

Oktobersöndag

Hinner aldrig blogga. Massor av jobb på jobbet och hemma går den mesta av datortiden - dvs när R sover, det är helt omöjligt att göra nånting med en dator eller ipad när han är vaken - åt till att kolla igenom lägenhetsannonser. Dessutom har vi haft tre olika besök under drygt tio dagar. Först en kompis, sen I's pappa och till sist mina föräldrar. Absolut roligt och mysigt men även rätt energikrävande - att inte få vila upp sig en aning under helgen utan flänga runt med R i bärsele (har inte använt vagnen sen innan semestern...) hela dagarna två helger i rad tar på krafterna. Tror jag gick ner i vikt på kuppen, det behövdes inte alls, nu är mina byxor för stora. I vaknade upp med nån slags maggrej imorse som jag verkligen hoppas är matförgiftning (han åt mexikanskt med en kompis) och inte magsjuka. Det var för övrigt väckning klockan 06.30 för hela gänget pga tidsomställningen som jag helt hade missat. R och jag har varit ut och köpt frukost samt vankat runt några gator extra för att han skulle somna i selen, vilket han till slut gjorde och han sover än trots kattjam (blir så sjukt arg på katten som alltid lyckas tokjama preciiiis när R har somnat. Han blev snabbt utslängd på terrassen. Katten alltså, inte R) och hosta/snorande (jag - jävla förkylningar, tredje den här hösten redan?!).

Om en dryg vecka fyller barnet ett år, känns som en milstolpe. Liksom, har orkat amma i ett år. Och överlevt ett år av sömnbrist. Och levt med en helt otrolig liten varelse i ett år, en liten observerande krypande babblande skrattande krabat som är så sjukt rolig att hänga med bara en orkar hålla energinivån uppe och hänga med på hans nivå utan att stressa över allt som borde göras. På tal om det borde jag försöka hinna städa en aning innan han vaknar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar