fredag 3 oktober 2014

Det blev äntligen fredag

Sällan har väl en fredag varit så efterlängtad. I jobbar sin sista galna dag idag, med inspelning från tidig morgon till sen kväll, liksom igår. Vi sågs några timmar i sängen inatt, sovande. Och hann kramas några minuter imorse alla tre innan han var tvungen att åka klockan 07.00. Klockan 07.38 somnade R fantastiskt nog om, vilket betydde att jag kunde ta en dusch i lugn och ro och sen hade eoner av tid att göra ingenting på, vilket verkligen inte händer var dag som förälder. Jag kom tillochmed i tid till jobbet för första gången den här veckan. Hela nästa vecka är min chef bortrest och jag ska ägna den största delen av veckan åt att redigera några kapitel i en bok (älskar att peta med språk och bättra på tydlighet osv) samt planera resten av året med min kollega. Det kan bli en riktigt bra vecka. Nästa fredag anländer dessutom en av mina bästa vänner från Stockholm och det blir konserter och sånt i dagarna tre.

Och imorgon fyller jag år. Försöker bestämma mig för var vi ska äta lunch. Nåt nytt och roligt som funkar som vego och med bebis. Sen är min önskeaktivitet den här: åka till en naturpark i de norra delarna av stan och titta på ponnys. Tänker att min djurälskande sons reaktion på så stora djur kan bli en fin födelsedagsupplevelse. Ja, och så vill jag klappa ponnys, såklart, och se lite natur. Med lite tur (?) kan man även få se vildsvin på extremt nära håll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar