fredag 30 augusti 2013

vardag

sitter hemma och jobbar, översätter en rapport som aldrig vill ta slut, katterna följer efter mig som två små skuggor, de turas om att sova med oss om nätterna igen trots värmen, alltid någon av dem där i fotändan när jag försöker sträcka ut benen. de uppskattar verkligen min kissnödighet tidigt på morgonen, passar på att jama sig till en första frukost i ottan.

lyssnar på magnolia electric company och blir lite gråtig av att minnas att jason molina faktiskt är död och aldrig kommer livesjunga de där sångerna för oss igen. så jävla onödigt att gå och dö.

övergången från semester till jobb har varit någorlunda lindrig. har enbart jobbat förmiddagar, varit ensam på kontoret och hunnit komma in i det hela i lugn och ro. dock har jag haft en massa sammandragningar de senaste dagarna, som jag misstänker kommer av allmän uppstressning inför allt. måste börja med mina qigongövningar igen. bli lite mer hippie och lite mindre nervös och hypokondrisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar