torsdag 20 februari 2014

jobb vs bebis

hepp, då var det bestämt: 1 maj börjar jag jobba igen (börjar ju fint med en ledig dag). kommer kännas MYCKET hårt att lämna ifrån mig kiddet till en främmande människa om dagarna - får lite ont i magen bara jag tänker på det - men lyckas i alla fall snika åt mig två månader längre ledigt än vad staten ger en i det här landet. och en 6-månaders bebis känns aningen mer stabil än en 4-månaders. och ska bara jobba 25h/vecka. det blir säkert en helt lagom fördelning av jobb och barnhäng, men ändå, usch usch usch vad tiden går snabbt och usch usch usch vad jag är avundsjuk på den svenska föräldraledigheten. skulle jag bara få lämna över ledigheten till barnets far vore det ju a piece of cake, men att nån som varken är pappan eller jag ska tillbringa ett antal timmar per dag med min fina lilla pytteson, nä, buuu, börjar nästan gråta nu. gnyl. men men, det är bara att hitta den bästa tänkbara nannyn, bita ihop och tänka att på det här sättet får han ju en till viktig person i sitt liv och fler, förhoppningsvis bra, influenser (har kanske en nepalesisk kvinna på gång som bland annat tydligen ger mycket uppskattade - av bebisarna - bebismassager).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar